Wsparcie techniczne
Jeśli nie działa drukarka:
- Sprawdź stan materiałów eksploatacyjnych (usterki często są powodowane uszkodzeniem tuszy lub tonerów - w szczególności jeśli sa to materiały regenerowane lub nie oryginalne)
- Jeśli drukarka sygnalizuje zacięcie papieru, przeczytaj instrukcję i dowiedz się w jaki sposób usunąć to zacięcie. Jeśli zatnie się kartka wewnątrz, należy ją wyciągać zgodnie z ruchem kartki w trakcie normalnej pracy drukarki (w szczególnych wypadkach jest inaczej, ale zawsze jest to opisane w instrukcji obsługi).
- Drukarki atramentowe firm Epson i Canon posiadają komunikat o przeprowadzeniu konserwacji (który czasami jest sygnalizowany przez komputer komunikatem: "Elementy wewnątrz drukarki uległy zużyciu...". Nie jest to usterka, a normalne zachowanie drukarki. Każdy mechanizm należy okresowo poddawać konserwacji.
- Jeśli używasz materiałów nieoryginalnych lub regenerowanych musisz pamiętać o tym, że ulegają one uszkodzeniu częściej niż materiały oryginalne. Jeśli serwis stwierdzi uszkodzenie urządzenia na skutek używania nieoryginalnych materiałów, możesz dochodzić zwrotu kosztu naprawy od dostawcy tych materiałów. PAMIĘTAJ: zawsze pytaj dostawce materiałów o zakres gwarancji jaki udzielają. UNIKAJ sprzedawców którzy unikają odpowiedzialności za szkody powstałe na skutek używania materiałów dostarczonych przez nich.
Jak poradzić sobie z najpopularniejszymi usterkami:
- Drukarka nie pobiera papieru. - Często usterka spowodowana jest złym ustawieniem ograniczników papieru w podajniku. Należy docisnąć je ściśle do pliku kartek, tak aby nie było "luzu" między krawędziami kartek a ogranicznikami i krawędziami podajnika. Złe ustawienie ograniczników może też powodować krzywe pobranie kartki, zacięcia kartek wewnątrz mechanizmu.
Co należy dostarczyć do serwisu: - Urządzenie
- Zasilacz (o ile występuje)
- Komplet materiałów eksploatacyjnych potrzebnych do pracy urządzenia
- Przykładowe wydruki (jeśli awaria ma związek z jakością druku)